Oulussa?

Yleistä Autoharrastukseen liittyvää jutustelua.
jii vee
viva

Oulussa?

Viesti Kirjoittaja jii vee »

Olenko väärässä kun olen ymmärtänyt että Vauxhall harrasteena on jotenkin keskittynyt Oulun ympäristöön?
Mistähän johtunekaan?
pulakorvennuorisoseuranmoottoriurheilijat
Make
Viscount

Viesti Kirjoittaja Make »

Ei varmaan voi sanoa että olis keskittynyt tänne mutta mielestäni voin sanoa, täällä olevan hyvä "me-henki" ja porukalla kun touhutaan saadaan paljon aikaseksi :!:
Ennenkaikkea Oulunseudun katuliikenteessä näkyy paljon Vauxeja, mikä on ainakin allekirjoittaneelle ilo silmälle :D
Make

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
VXR 8
v.virtanen
VX 4/90

Viesti Kirjoittaja v.virtanen »

Täällä Kouvola-kuusankoski seudulla ei vauxeja paljon näy liikenteessä,noiden minun yksilöiden lisäksi...tiedän kyllä täälläpäin muutamia jotka on joko työn alla tai sitten muuten vaan poistettu käytöstä :cry: Olishan se kyllä ilo silmälle nähdä katukuvassa VAUXHALL :)
vauxhall chevette (4kpl)
viva hb SL-90 (projekti)
viva hb deluxe (varaosa)
vauxhall magnum 2300
opel ascona b 2kpl
putkikardaani
Cavalier

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

varmaan johtunee siitä että oulun seudun vauxhall?opel harrastajat ovat osaksi samoja ja kaikki tuntevat kaikki jo ennestään.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa.
Jape
Victor

Viesti Kirjoittaja Jape »

Se on vaan nyt niin että kaikki ihmeheebot siellä Teknolokiakaupungissa haluu oman mielenterveyden takia kuluttaa vapaa-aikansa näitten analogisien Englaanderin ihmetten kanssa :mrgreen: toisin sanoen tuo huoltamomeetingi alkaa nyt tuottaan tulosta ja kaikki pimeet ja oudommatkin uskalta tulla esille :wink: Eipä oo oltu ite kertaakaan paikalla :roll: :( :?:
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
Jukka K
Magnum

Viesti Kirjoittaja Jukka K »

Jos varhaisia kerholehtiä lueskelee, niin eikös kerhotoiminta alkanut juuri Kouvolan/Lahden seuduilta. Samaan aikaan harrastajia oli niin idästä ja lännestä. Vähän yli 20 vuoden jälkeen tilanne on hieman toinen ja ainakin tätä foorumia seuraamalla todella tuntuu siltä, että Oulun alueella on aktiivisia harrastajia. Tosin kyllä kai siellä etelässä autoja on enemmän, mutta piilotteleeko osa harrastajista niitä talleissaan.
vivapekka
Viva GT

Viesti Kirjoittaja vivapekka »

v.virtanen kirjoitti:Täällä Kouvola-kuusankoski seudulla ei vauxeja paljon näy liikenteessä,noiden minun yksilöiden lisäksi...tiedän kyllä täälläpäin muutamia jotka on joko työn alla tai sitten muuten vaan poistettu käytöstä :cry: Olishan se kyllä ilo silmälle nähdä katukuvassa VAUXHALL :)
Kukahan oli joskus vapun aikaan ajellut jossain Kouvolan seutuvilla keltaisella Magulla? Sain viestin kaverilta joka ihmetteli ett onko niissä 2300nen kone. Pitääpä pitää kaverille ,taas, seuraavalla suurajo reissulla, luento Vauxien 2300 koneista ja niiden esiintymisessä ko. merkin autoissa :wink:

Kyllä Vauxit huomataan ja iso + (plusssa) Oulun seudun jäppisille kun ajelevat Vauxeilla (ja Bedfordeilla?) huolimatta valtion yrityksestä tapaa kaikki vanhat autot kaikenlaisilla maksuilla.

Keski-Suomi on aina ollut vähän heikkoa seutua Vauxien suhteen.
Vauxeja ei ole oikeastaan Keuruun ympäristössä ollut kuin mulla. Jos lisää haluaa nähdä on mentävä Jyväskylään (60km) tai Virroille (60km) tai Tampereelle (120km). Ja ainakaan Virroilla en muista että olis kerholaisia.

Muutama Bedford täällä päin liikkuu vaan vähenemään päin nekin. Parhaimmillaan tais olla 5kpl. Omani möin Krisselle, tuttu purki omansa, yksi omistaja muutti Hesaan ja auto meni Virroille, 2 on vielä liikenteessä (tai toinen niistäkin on seisonnassa). Eli tulos on 1 kpl CF2sia päivittäisessä ajossa välillä Keuruu - Jämsänkoski. :roll:
...I'm one card short of a full deck....
vivamanTT
Viscount
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Kieltämättä onhan meitä näille nurkille jokunen harrastaja pesiytynyt ja totta, että tällä alueella on nyt hyvä me henki ja pidetään se semmossa 8) Eikä mun mielestä valtio mitenkään ryöstöverota harrastajia, alta 100€/vuosi/vero + pakollinen liikennevakuutus toukokuun alusta lokakuun loppuun n. 6kk, bonuksista riippuen, ja käyttöauto seisoo ton ajan 8) ja vielä tuo vero muutos, kun astuu voimaan niin säästyy verostakin n. 40€ :wink:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
vivamanTT
Viscount
Viesti:

Ja jotku väittää bensaakin kalliiksi, mutta kyllä se vauxin kyyti palkitsee :wink:
Vauxhall Magnum 2300 -75
vivapekka
Viva GT

vivamanTT kirjoitti:Eikä mun mielestä valtio mitenkään ryöstöverota harrastajia, alta 100€/vuosi/vero + pakollinen liikennevakuutus toukokuun alusta lokakuun loppuun n. 6kk,
Kah rahamees puhuu :!:

Minusta on ryöstöä että 2-3 harrasteautoa seisoo puolet vuodesta ja käyttömaksu senkun raksuttaa :|
Silkkaa rahastuksen makua :twisted:

Niilläkin maksuilla mitä minä olen harrasteautojen talvista "turhaan" maksanut viimeisen 10 vuoden aikana olis PunaHilkan tulevaisuus turvattu ainakin seuraavaksi 10 vuodeksi :!: :!:
Käyttömaksujen takia on pitänyt myydä CF , 1200 HB farkku ja ainakin 2 HB sedania: ei ollu varaa pitää kolmea tai neljää Vauxia/ Bedfoa, traktoria (pakko ajaa tiellä eli pitää kilvissä kun asuu aivan yleisen tien vieressä) ja yhtä "siviiliautoa" (eihän Vauxilla tai Peetulle ajeta suolassa jos ei ole AIVAN pakko!) kilvissä ja vakuutuksissa. Käyttömaksujen takia kilvet on viety pois mm. 1600 HB farkusta ja GTstä.

Niille joilla on varaa pitää 3-4 harrasteautoa ympäri vuoden kilvissä ja päälle vielä 1-2 "siviili"autoa täytyy hattua nostaa :!:

Tietenkin yx vaihtoehto olis ollu että vie kaikki ajoVauxit tai Peetut maalarin kautta MR-tarkastajalle niin olis päässy "turhista" maksuista. :roll: Sekin olis jo pikkuhiljaa ollut todellakin kannattava vaihtoehto :shock:
vivamanTT
Viscount
Viesti:

No, rahamiehestä tiiä, mut se nyt on mun mielipide, harrastaminen ei ole ilmaista 8) Tämä rahankulutus, kun on niin suhteellista, jollakin, kun menee talvella kylmimpään aikaankin 300€ sähköön kuussa, niin siinä tuo 100€ autovero on kohtuullista 8)

Ei sitä vivapekka pelkällä maalilla sitä MR-leimaakaan tuu :wink:
Vauxhall Magnum 2300 -75
vivapekka
Viva GT

vivamanTT kirjoitti:Ei sitä vivapekka pelkällä maalilla sitä MR-leimaakaan tuu :wink:
Mulla olis tullu..melkein: yx abico pitäis poistaa ja alkuperäinen ulkopeili laittaa takaisin lokasuojaan.. =ruostekorjaus :!:

Mutta kun joskus ei kiinnosta niin EI vaan kiinnosta.... :roll:
MIKAVON
Viscount

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

vivamanTT kirjoitti:kun menee talvella kylmimpään aikaankin 300€ sähköön kuussa, niin siinä tuo 100€ autovero on kohtuullista 8)
Mikään, missä AUTO ja VERO esiintyy samassa asiayhteydessä ei ole, ei ole koskaan ollut,eikä tule koskaan olemaan kohtuullista. Verottajan oikeudentajuun, eikä edes sanavarastoon kuulu sellaista sanaa kuin kohtuullisuus tai oikeudenmukaisuus ainakaan milloin autoilusta ja sen verottamisesta on kyse. se että sähkö on kallista ei tee autoiluun pakollisena pahana liittyvästä ryöstöverotuksesta yhtään sen siedettävämpää tai oikeutetumpaa vaikka saattaakin rahamiehille :wink: olla toimivaa siedätyhoitoa :mrgreen: köyhänä olen syntynyt ja köyhäks jään, maksan sähköstäkin vaan 150€/kk ja jälkeenikin jätän pelkkiä käytettyjä Vauxhallin osia ja tyhjiä viinapulloja :roll: mutta, mun käärinliinoja ei pääse verottaja valitsemaan :mrgreen:
Se mikä taustapeilistä näkyy on taaksejäänyttä elämää....
Make
Viscount

Viesti Kirjoittaja Make »

Vieläköhän jenkkilässä "naama"-kohtainen vakuutus eli kuskilla vakuutus ei autolla, itsellä velox, ventora, astra, chevy ja 1/2 moottoripyörä, en ole oppinut ajamaan kuin yhdellä kerrallaan... :!:
Make

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
VXR 8
kimmo.leivuori
Viva GT

Re: Oulussa?

Viesti Kirjoittaja kimmo.leivuori »

Hämeenlinnasta ilmottautuu yksi harrastaja. Sitten tuohon toiseen asiaan mikä täällä nyt ollut esillä eli verotus. *takamus* se on kun harrasteajoneuvoista pitää maksaa veroa. Onko kukaan ajatellut mahollisuutta ottaa harrasteauto pois liikennekäytöstä talveksi? Itse otin varsinaisen kulkuneuvon pois liikennekäytöstä kun sillä ei kuitenkaan pääse ajeleen kuin vasta kesällä.

Kimmo Leivuori
Viva sen olla pitää.
Vastaa Viestiin