Vaiva-99 kirjoitti:Vapaalla kädellä piirretty, eikä kulmat ole piirroksessa oikeat, mutta eikös tuo nyt ole aikalailla kohdllaan? Sivusta katottuna eka- ja tokapätkän kulma on sama kun tokapätkän ja perän kulma, joten ne kumoaa toisensa. Ja ylhäältä katottuna laatikon ja ekapätkän kulma on sama kun takapätkän ja perän kulma. Myös joka akseli on toisiinsa nähden eri kulmassa. Se että sattuuko tuo laatikon ja etupätkän kulma käytännössä kohdalleen, riippuu sit matkasta peränlaippaan, ja perän laipan sijainnista sivusuunnassa. Vai oonko mä ihan pihalla, meillä magnumissakin toi kardaaninteko vaihe vielä edessä...
Hyvin oot jäljillä,mutta se tässä 3 ristikollisessa kumminkin vähäsen mättää että pientä nopeus eroa jää miltei väistämättä kun on pariton määrä ristikoita,kun aina 2 samassa vaiheessa ja kulmassa olevaa ristiä kumoaa toistensa nopeusvaihtelut ja etupätkällä kun ei ole paria niin nopeusvaihtelu välittyy takapätkään sitä enempi mitä enempi etupätkän ja laatikon välinen kulma on
Jos tuo etupätkä oliskin vaan mahdollista saada ihan suoraan suhteessa laatikkoon niin laittaisin siihen ristikon tilalle kyllä Hardykiekon,kun ristikkohan ei taas saa olla ihan suorassa jos meinaa että se kestää,mutta kun ei niin ei

periaatteessahan tuo hardykiekko siitäis kyllä parin asteen kulman mutta tälläisessa likuhäntälaatikossa se taas kampeis vaihteiston akselia ja ainakin hela kuluis nopeemmin jos ei muuta haittais
Sivusiirto laatikosta perään jos kone/laatikko vaan on ihan suorassa linjassa auton pituus suuntaan(tänään yritän paneutua tuohon,josko etupätkä ois mahdollista saada suoraan sivusuunnassa laatikkoon nähden) kannattaa mun mielestä jos vaan mahdollista tehdä pelkästään sillä takapätkällä jollonka siihen takapätkään tulee automaattisesti sama kulma molempiin päihin sivulle,kun jos se etupätkä on kulmassa myös sivuunkin niin se lisää taas tuota nopeusvaihtelua

Parashan siitä varmaan tulis jos noita kulmia ei saa toleranssien sisään,siten että jos sinne ymppäisi jonkun helposti saatavan ja kestävän CV nivelen kuten alunperin vaikka jostain benarista,itse en moiseen kyllä viitsi ruveta,mutta jos niin niin laittaisin sen ehkä siihen etupätkän ristikon tilalle enkä siihen keskelle kuten alunperin,kun se pahin heitto tulee siitä etupätkästä

...