Olihan kesä vivalla Pääsin kuitenkin pickinkkiin. Muut tapahtumat menivät sivusuun, kun viivi seiso ruudussa rikkonaisena (normaalikuntoisena) Ihan viimeviikolla sain väännettyä kokeeks kaasuttimen volvosta. Sillä se alko jopa kulkemaan vuotamatta bensaa pakosarjan päälle. Mutta ohkaselle veti about 3000rpm jälkeen. Saa nähä mitä talvi tuo tullessaan...
Tallille vientimatkan aikana kaasari tulvi 2 kertaan. Molemmilla kerroilla heti kun olin oikassu kaasujalan Volvon kaasutin oli seissyt 2 vuotta käyttämättömänä. Neulaventtiili siellä jumii. Viimeisillä kilometreillä ennen tallia, alko tulla ihme vihellystä, liekkö sopiva imuvuoto siellä jossain
Toivon ja pyydän että enskesä menisi entisten lailla ongelmitta. Lienee turhan paljon pyydetty.
MIKAVON kirjoitti:Katohan kaasarin ja imusarjan välinen liitos/tiiviste, sillon viheltää korvia särkevästi jo tyhjäkäynnin tuntumassa kun siinä kohden vuoto.
Tuo tuoli kanssa heti mieleen. Jouduin "hieman" modaa sitä bakeliittilevyä mikä oli 150 kaasrissa. Saatto ottaa vähän siipeensä siitä.
MIKAVON kirjoitti:Pesin ja vahasin Volvon sekä vaihdoin takamatkustajien tuhkakupin polttimon.
Minäkin laittelin tossa mennä viikolla uudet -35mm jouset, etupyöränlaakerit, hydr. venttiilin nostimet, uudet kitkat alle, sekä öljyt ja suotimen+ ilmansuotimen ja pa-suotimen DiiseliAstraan sekä pesu sisältä ja päältä. Hyvin kestäneet muuten alkup. pyöränlaakerit, jousten vaihdon yhteydessä huomasin et näähän ääntää ja mittarissa 340000km ja olivat takuulla alkuperäiset. Nyt saa talvi tulla
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
SamiK kirjoitti:Mikasta taitaa tulla volvisti tän talven jälkeen
Ainahan mä oon Volvoista digannu vaan nyt oli hakusessa iso farmari, lähinnä kolmesatanen mersu pakuverolla tai vaihtoehtosesti jenkkifarkku mut nettiautossa surffaillessa osu silmiin toi Volvo tutulla autokauppiaalla tässä lähellä ja HALVALLA jos vertaa noihin edellä mainittuihin vaihtoehtoihin ja niinhän siinä kävi että kevyen tinkimisen jälkeen tehtiin paperit. Auto on siis vanha 745... lipasto tai merikontti niinku Volvomiehet tätä mallia nimittää
Se mikä taustapeilistä näkyy on taaksejäänyttä elämää....