Millä mallilla porukan projektit?

Yleistä Autoharrastukseen liittyvää jutustelua.
Vastaa Viestiin
vivamanTT
Viscount
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Kerro äkkiä niin saadaan ha:nkin osat passivointiin :wink:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Make
Viscount

Viesti Kirjoittaja Make »

Jo on siistiä jälkeä. missäs noin halvalla voi teettää :?:
Make

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
VXR 8
Sportshatch
Firenza

Viesti Kirjoittaja Sportshatch »

Laxström Ab Kruunupyyssä teki minulle.
Ne ei kyllä kaikille oo ollu aina niin suopeina ku sinne ovat romujansa kiikutelleet.
Mutta kaitpa sitä muuallakin tehdään.
Jape
Victor

Viesti Kirjoittaja Jape »

Se on vaan siitä tympeetä homma tuo himmeleitten kiillottaminen että kun saat sen yhden osan kiillotettua niin vieressä oleva osa alkaa näyttää niin kameen himmeeltä ja rupiselta :? Ja taas sitten kiillotetaan... :mrgreen:
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
vivapekka
Viva GT

Viesti Kirjoittaja vivapekka »

Sportshatch kirjoitti:Onkos kukaan muu käyttäny osia sinkityksillä/keltapassivoinnissa?
Sillä saa pienellä vaivalla ja hinnalla nättiä ja kestävää jälkeä. (osat saa viedä ruosteisena käsittelyyn)
Onhan noita itse tullut sinkittyä kun olin joskus 94-00 metalli firmassa töissä. Muita sinkittämön Vaux käyttäjiä on käsittääkseni esim. Myllykoski ja Aho. En tiedä paljonko noilla sinkitys maksoi.

Sen verran sinkityksestä että:
1) jos osa on ruosteinen niin ruoste montut jää jäljelle

2) POISTA irtoruoste, öljy ja alustamassat niin sinkitys voi tulla halvemmaksi

3) sinkitysliemet , pesuliemet ja hapot ovat melko arvokkaita joten poista kaikki niitä sotkevat muutkin aineet

4) mieti mihin pintaan sinkin haluat; itse en saanut sinkkiä menemään kunnolla kuin niihin pintoihin mitkä olivat sinkkilevyihin päin. Sinkkiä oli kyllä joka paikassa mutta eniten niissä pinnoissa jotka olivat sinkkilevyihin päin.

5) jos pellin hioo peilikirkkaaksi niin sinkitys+sinipassivointi saavat sen näyttämään kromilta

6) osia saa ainakin sini-, kelta- ja oliivipassivoituna. Sinipassivointi on muistaakseni ohuinta ja oliivi paksuinta eli jos maalaat osat niiin kysy mistä tulee paksuin passivointi (joka tarkoittaa parempaa suojaa)

7) jos kappaleissa ei ole reikiä pitää miettiä miten ne saa sinkittyä. Tossa firmassa ,jossa olin töissä, oli koukkutelineet roikkumassa ja telineet tekivät joskus "varjoja" (sinkin pinta oli harmaa). Samoin kävi jos sinkkirumpu pysähtyi kesken sinkityksen.

8 ) edellä olevat jutut koskevat pääsääntöisesti sähkösinkitystä

9) kuumasinkitys olisi myös hyvä. Sen tekeminen vaan ei välttämättä onnistu kaikkiin osiin koska kuumasinkki tekee paksumman kalvon. Katso vaikka kuuma sinkittyä naulaa....

10) ohjeita voisi varmaan olla lisää ja tossa firmassa, jossa olin töissä, vekottimet olivat TODELLE alkeelliset mutta jos joskus puratte Enermet-merkkisen sähkömittarin niin sen sisällä oleva laskurin runko voi olla mun sinkkiämä :wink: (laskurin rungossa on ne maagiset pyöreät rullat joissa on lukuja ja joiden perusteella joku firma vaatii rahaa :shock: ) Samoin jos on muovikannessa kiiltävä iso "lukijalaitteen" prikka niin se voi olla mun rummussa sinkkiämä. :shock: :shock:

Kertokoot joku joka sinkityksestä ymmärtää, lisää...

PS esim. mun GTn alla on ollut kaverin sinkkiämiä jarruosia jo vuosia... Hyllyssä on mun sinkkiämiä vauxi osia esim venakopankansi, jarruhiluja, jakohihnan kotelo :shock: ...oho...kotelo olikin vw 1.6seen be koneeseen...niitä alku harjoitteluja... :roll:
...I'm one card short of a full deck....
SamiK
Viscount

Viesti Kirjoittaja SamiK »

NYT NYT NYT Vauxhall koettelee isosti ! :twisted: Kässäri vittuilee ja uudenkarheet takasylkyt on jo nyt *kulta*. Ainaski nestettä on pölusuojakumin takana. VAi onko se noissa yhteinen ?? Leimasetäki tuumas että seisontajarrun teho alhaisempi kuin 16% kokonaismassasta. Muuten olivat oikeen jees. 1.5 molemmissa edessä, ja noin 0.7 takana 6% heitolla. Kässäri sitte taas aneeminen 0.5. Sen tarttis olla se lähes 1kn.
1970 hb Viva
MIKAVON
Viscount

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

Ei vanhaan autoon saa mennä uusia osia laittamaan se hajoo eikä vauxhallia pidä KOSKAAN eikä missään tilanteessa viedä lähellekään leimakonttoria :shock: muutoin voit huoletta jatkaa entiseen malliin 8)
Se mikä taustapeilistä näkyy on taaksejäänyttä elämää....
SamiK
Viscount

Jarrukengät peräöljyssä... Pitää hakee tallilta yhdet kuivat. Jos ne siellä vielä on. Muuten noi matkaa pinnoittamoon.
1970 hb Viva
VX330076
Viscount

Viesti Kirjoittaja VX330076 »

:( Nyt on pahasti jymähtänny Rojekti paikalleen.... niin paljon joutunnu ramppaamaan lääkärillä ja fysioterapiassa ja muutenki jonkinlainen taantuminen nyt käynnissä.... :cry: Kertokaa hyvät ystävät, mistä taas saa kipunan kynttilään... :?: Kolmeen viikkoon en ole saanu *takamus* laahattua edes talliin. :x -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
Jape
Victor

Viesti Kirjoittaja Jape »

Täytyy vissiin tulla taas ajeluttaan sua tuolla mun Veloxilla :D niin eiköhän sitten löydy se kadonnut kipuna kynttilään 8)
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
MIKAVON
Viscount

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

Se lähtee siitä kun otat itsees niskasta ja raahaudut sinne talliin :wink: ainakin omalla kohdallani on niin että se kynnys alkaa työstämään on joskus todella korkea mutta kun saa itsensä auton ääreen ja alkaa touhuamaan niin homma sujuukin sit itsestään omalla painollaan ja toisinaan kun maistuu oikeen puulta niin tulee laitettua jotain ihan toista paikkaa ko sitä mikä on vaiheessa. Kyllä se siitä :wink:
Se mikä taustapeilistä näkyy on taaksejäänyttä elämää....
Make
Viscount

Viesti Kirjoittaja Make »

Joo, itselläkin on tapana isommissa hommissa touhuta montaa kohtaa yhtäaikaa, kun jonkun tekeminen alkaa vitu..aa niin voi siirtyä toiseen.. kyllä se siitä :!:
Make

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
VXR 8
kovanma
Cresta

Vaiheessa...

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Mistähän sais motivaation tallin raivaamiseen. Hem...ti kun ei sekaan mahdu... Ei taaskaan päässyt Parkanoon, jotta olisi voinut edes joitain HC:n osia tuoda tyrkylle. Ei oo Vauxilla ajeluttajiakaan lähellä...
Marko Kovanen
Tsledge
Ventora

Viesti Kirjoittaja Tsledge »

:roll: Hyvällä mallilla niin kauan ku ei tartte mitään niille tehä... :x
SamiK
Viscount

Kengät pinnoittamosta..

edit : Parin tunnin äherryksen jälkeen sain kiinni ja säädettyä mahd lähelle. Nyt kässärillä saa viivaa asfalttiin. Jalkajarrusta ei tietoa :| Kuitenkin teho muuttu toisinpäin kun alettaessa hommaan..
1970 hb Viva
Vastaa Viestiin