Ventora merkki kojelaudassa (Ventora 1)

Yleistä Autoharrastukseen liittyvää jutustelua.
Vastaa Viestiin
Jukka K
Magnum

Ventora merkki kojelaudassa (Ventora 1)

Viesti Kirjoittaja Jukka K »

Ostin UK:n Ebaysta Ventora merkin, itse merkki ja sen takana oleva musta laatta ovat erillisiä osia. Myyjän ilmoituksen mukaan osa kuuluu Ventora ykköseen. Löysin varaosaluettelosta sen laatan varaosanumeron ja osa kuuluu Ventoraan. En vain ole löytänyt kuvaa, mihin kohtaa kojelautaa merkki & laatta kuuluvat. Olisiko lämmitysvipujen yläpuolelle ?
jay victory
viva

Re: Ventora merkki kojelaudassa (Ventora 1)

Viesti Kirjoittaja jay victory »

Moi!
Jos nyt oikein ymmärsin mistä on kyse.
Mulla on ventroa 2 ja tommonen merkki on hanskalokeron kannessa.
en osaa muuten omalta osalta sanoa.
T:janne
Make
Viscount

Viesti Kirjoittaja Make »

Ei ole lämmitysvipujen yläpuolella ainakaan esitteen mukaan! Esitteessä kuva jossa näkyy lämppärin vivustosta kuskinpuolelle päin, eikä siinä merkkiä näy, joten apukuskin kohdalla jossain...
Make

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
VXR 8
Vaiva-99
Ventora
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 »

Terve. Mulla ois pari kuvaa joista voisi selvitä jotain. Epäilisin että sinun merkki on sama kuva ykkösen merkki, enkä tiedä mistä se on.
ps. kuva-1 on viimeinen kuva.
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
Vaiva-99
Ventora
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 »

Jatkuu. ja tässä kuvassa on merkin paikka.
OHO edelliset kuvat ovatkin noin isoja.
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
Jukka K
Magnum

Jep, juuri tuollainen kuvassa 1 oleva merkki ja sen alla oleva irrallinen alusta merkille. Minulla on vuoden 1968 Ventora 1 esite, jossa ei näy kojelautaa koko leveydeltä. Esitteessä oleva auto on muutenkin epärealistinen, penkeissä on jotkut ihmeelliset suorakaiteen muotoiset napit kiristämässä keinonahkaa. Esitteen tekstistä ei saa selvää, kun se on tanskaa (myyty suomenkielisenä).
Illu
Chevette

Viesti Kirjoittaja Illu »

Jukka K kirjoitti:Jep, juuri tuollainen kuvassa 1 oleva merkki ja sen alla oleva irrallinen alusta merkille. Minulla on vuoden 1968 Ventora 1 esite, jossa ei näy kojelautaa koko leveydeltä. Esitteessä oleva auto on muutenkin epärealistinen, penkeissä on jotkut ihmeelliset suorakaiteen muotoiset napit kiristämässä keinonahkaa. Esitteen tekstistä ei saa selvää, kun se on tanskaa (myyty suomenkielisenä).
Olen katsellut kyseistä merkkiä vuodesta 1994, mutta näin äkkisiltään ei ole hajuakaan missä kohtaa kojelautaa se sijaitsee... Mulla oli kanssa noita esitteitä joskus ja pistin merkille samat koristenapit penkin selkänojissa, olivat kyllä hienot, mutta tuskin kovin miellyttävät selkää vasten.

Edit: Piti oikein kuvasta tarkistaa ja tossahan se on lämppärin vipujen yläpuolella kojelaudan yläreunassa, kuten vaiva 99:n linkittämässä merkin paikka kuvassakin.
Make
Viscount

Viesti Kirjoittaja Make »

:) Taitaa minullakin olla tuo sama esite jossa merkkiä ei näy...
Make

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
VXR 8
jay victory
viva

Viesti Kirjoittaja jay victory »

Moi!
Merkistä...mulla on samanmoinen merkki kiinni siis ventora 2 hanskalokeron kannessa(2:n hansikaslokerohan on apukuskin edessä).Merkin pohja eroaa tuosta sen verran jotta oikea reuna siitä on semmonen shakkiruudukko. Tommonen ventora teksti löytyy minunkin 2:n keskeltä kojelautaa kuten tossa ykkösessäkin.
T:janne Hynninen
Jukka K
Magnum

Tuo käyttäjän käsikirjasta oleva Ventora ykkösen kojetaulun kuva antaa viitettä, mihin merkin voisi laittaa. Vaikka se onkin tehtaan ottama kuva, kojetaulussa on lokasuojamerkki ?!? Taidan lätkäistä merkin johonkin samaan suuntaan autooni, eihän se ole museoauto.

P.S. Tiedoksi jay victory:lle, Ventora 2:sen hansikaslokeron merkki on ihan erilainen, Ventora 1:sessä ei ole hansikaslokeroa.

P.P.S. Oma autoni herätti viikonloppuna suunnatonta kiinnostusta moottoripyöräihmisen parissa. Eräs V-2 tyypppisiä moottoripyöriä harrastava vähähiuksinen herrasmies jo kyseli, että paljonko tällaisestä pitäisi maksaa :D Vastasin, ettei näitä ole nyt viime aikoina ollut myytävänä :mrgreen:
Illu
Chevette

Viesti Kirjoittaja Illu »

Jukka K kirjoitti:Tuo käyttäjän käsikirjasta oleva Ventora ykkösen kojetaulun kuva antaa viitettä, mihin merkin voisi laittaa. Vaikka se onkin tehtaan ottama kuva, kojetaulussa on lokasuojamerkki ?!? Taidan lätkäistä merkin johonkin samaan suuntaan autooni, eihän se ole museoauto.

P.S. Tiedoksi jay victory:lle, Ventora 2:sen hansikaslokeron merkki on ihan erilainen, Ventora 1:sessä ei ole hansikaslokeroa.

P.P.S. Oma autoni herätti viikonloppuna suunnatonta kiinnostusta moottoripyöräihmisen parissa. Eräs V-2 tyypppisiä moottoripyöriä harrastava vähähiuksinen herrasmies jo kyseli, että paljonko tällaisestä pitäisi maksaa :D Vastasin, ettei näitä ole nyt viime aikoina ollut myytävänä :mrgreen:
Kyllä tuo on se oikea paikka merkille, vaikka olisi museoautokin.

Harmittaa, kun ei taas tänäkään kesänä ehtinyt/saanut aikaiseksi tota omaa Vennua laitettua katsastuskuntoon. No, jos ensi kesäksi sitten...
Vastaa Viestiin